dinsdag 22 januari 2013

Ben Groos weg als voorzitter COC Rotterdam

Ben Groos heeft tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van COC Rotterdam, afgelopen weekend, zijn aftreden als voorzitter bekend gemaakt.  

Groos laat in verklaring weten dat zijn vertrek te maken heeft met zijn politieke ambities: "Ik wil mij meer wil gaan focussen op de aankomen- de raadsverkiezingen van maart 2014. Ik ben op dit moment deelraadslid voor Leefbaar Rotterdam en wil mij gaan klaarstomen om mij vanaf maart 2014 in de gemeenteraad zelf hard te maken voor diverse zaken die in Rotterdam nodig zijn, waaronder de emancipatie."

"Ik kan u vertellen dat onze campagne nooit gestopt is maar wil nu graag meer tijd aan de verkiezingen besteden om in 2014 de grootste partij te worden. Overigens blijf ik in het bestuur van COC Rotterdam, maar dan niet meer als voorzitter. Tevens is het voor mij een vooral moeilijke keuze geweest, maar ik hoop via deze weg Rotterdam te kunnen bedienen, Ik blijf mij dan ook inzetten voor emancipatie en veiligheid in Rotterdam."

bron: GayKrant.nl