zaterdag 5 januari 2013

Ook Roel van Velzen weg bij The Voice Of Holland


Nóg een schok voor The Voice Of Holland: na het vertrek van Nick & Simon heeft nu ook Roel van Velzen aangegeven te stoppen als coach. Hij gaat op zoek naar een nieuwe uitdaging.

RTL maakte vrijdag bekend Roel niet terugkeert in het nieuwe seizoen van The Voice of Holland.

Roel zegt in RTL Boulevard dat hij er weliswaar een dubbel gevoel bij heeft, maar dat hij toch heeft besloten te stoppen. Hij wil zijn hoofd en agenda vrijmaken voor nieuwe uitdagingen en projecten.

"Ik krijg een tweede zoontje in het voorjaar en ik wil schrijven aan nummers voor een nieuw album in het najaar."

Roel heeft mooie herinneringen aan de talentenshow van RTL4. "Het mooiste was dat we naar Amerika gingen met een prominenten, onder wie ook Marco Borsato, en dat die Amerikanen zoiets hadden van: oh my god it's the oroginals en ze wilden ook met ons op de foto. Ik ben er heel trots op."

Roel is dankbaar voor de kans die hij bij The Voice of Holland kreeg. Hij kon zich als artiest mooi op de kaart zetten. "Ik kan elke artiesten aanraden om dit serieus te overwegen."

De zanger tipt Ilse de Lange en Alain Clark als zijn opvolgers. "Maar dan moet de stoel wel even in de lengte worden aangepast", grapt hij.

Eerder vertrok er ieder seizoen één jurylid uit het programma: na Angela Groothuizen en Nick & Simon ging iedereen ervan uit dat het daarmee voor dit seizoen welletjes zou zijn. De kleine grote zanger overviel dan ook vriend en vijand met zijn besluit.

Ben Saunders werd onder de vleugels van zijn coach Van Velzen de allereerste winnaar van The Voice: "Ik heb heel veel voldoening gehaald uit het coachen van de talenten, maar dat is ook een zeer arbeidsintensief proces. In april hoop ik voor de tweede keer vader te worden en in het najaar komt er een reprise van 'The Rush Of Life'-theatertour, daar wil ik mij nu volledig op concentreren, ik voel dat het tijd is om het stokje over te dragen.”

Als een van de eerste coaches, zag Van Velzen The Voice uitgroeien van een 'voorzichtige' start met 1,7 miljoen kijkers tot de shows die tussen de 3 en 4 miljoen kijkers trekken. In oktober van dit jaar won het programma de Gouden Televizier-Ring en het format is inmiddels vanuit Neder- land uitgewaaierd over de gehele wereld.

bron: RTL Boulevard