donderdag 21 februari 2013

Mr. Hiv Campagne moet Serofobie bestrijden


Warning Brussel lanceert 'Mr. HIV 2013', een reeks fotoportretten die als doel hebben de serofobie te bestrijden en het actieve burgerschap van personen met HIV binnen het homomilieu te promoveren. Deze serofriendly campagne richt zich voornamelijk tot de LGBT-gemeenschap van de hoofdstad om de zichtbaarheid van seropositieve homo's in Brussel in een ander daglicht te stellen. De campagne wordt gesteund door het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (Gelijke Kansen en Diversiteit).

Dit communicatiemiddel, vrij geïnspireerd op de in het homomilieu welgekende 'Mister Leather'- en 'Mister Bear Belgium'-verkiezingen, bleek al snel een doeltreffende oproep te zijn tot het deelnemen, het poseren, en het bedenken van een slogan; kortom tot betrokkenheid bij het project, en dit terwijl er niet daadwerkelijk word overgegaan tot een verkiezing in de ware definitie van het woord.

Iedereen wordt geraadpleegd en, waar nodig, betrokken bij elke fase van het conceptiewerk, van de fotosessies tot de verspreiding van de flyers. Dankzij een sneeuwbaleffect, zorgt de betrokkenheid van eenieder in dit gemeenschappelijk project dat verankerd is in het dagelijks leven van het Brusselse homomilieu vanzelf voor het succes en de doeltreffendheid van de campagne die overigens nog steeds gaande is.

Momenteel is een Mr. HIV-verkiezing nog niet mogelijk. Maar dat houdt Warning Brussels niet tegen om toch uit te pakken met enkele foto's die naar zo een mister verkiezing verwijzen. Tussen nu en de volgende Belgian Gay Pride van mei zal elke maand een nieuwe reeks Mr. HIV portret- ten worden verspreid in het centrum van Brussel.

Meer Informatie over deze Campagne kun je vinden op de Website van:  Warning Brussel

bronnen: GayLive.be / Warning Brussel