zondag 24 februari 2013

Rihanna-look kost Transgender 30.000 euro


Een 19-jarige mannelijke transseksueel krijgt hormoonbehandelingen ter waarde van bijna 30.000 euro om op popster Rihanna te lijken. "Ze is een inspiratie voor me. Ik wil aan de slag als een look-a-like van haar."

De student Shaqua Lee werd als jongen geboren met de naam Shar, zo meldt The Sun, die ook een foto van Shar publiceerde (Klik op de 'The Sun' Link voor foto's van Shar en Shaqua). De voornaam 'Shar' werd veranderd in 'Shaqua' toen Lee drie jaar geleden bekendmaakte een vrouw te willen worden.

Uitzicht op Rihanna-look
De komende maanden krijgt Lee hormoonbehandelingen om haar tot een vrouw te transformeren – tot Rihanna, om precies te zijn. "Als transgender weet je niet hoe je eruit komt te zien als je ineens een vrouw wordt. Door het uitzicht dat ik op Rihanna ga lijken, durf ik deze behandelingen door te zetten", zegt Lee tegen The Sun. "Rihanna is mijn idool. Ze is vrouwelijk, sexy en succesvol."

Door de hormoonbehandelingen krijgt Lee vrouwelijke rondingen en stopt de mannelijke haargroei.

bronnen: RTL Nieuws / The Sun