zondag 3 februari 2013

'Weigerbakkers' maken geen bruidstaarten voor Homo's en Lesbo's


Hier in Nederland kennen we het fenomeen van de 'weigerambtenaren'. BABS'en die uit pricipiële overwegingen geen huwelijken willen sluiten tussen mensen van het zelfde geslacht.

Ik denk maar zo: door hen moet je dan ook niet getrouwd willen worden.

In de VS waar het homohuwelijk nog een heikel punt is, is er een 'weigerbanketbakker'. Hij weigert om ze bruin te bakken voor homo- huwelijken ...

Aaron Klein uit Gresham Oregon, verkoopt nog wel aan de roze medemens, maar trekt een grens bij bruidstaarten. Een lesbische vrouw kon nog wel bij zijn bedrijf 'Sweet Cakes' terecht voor een bruilofstaart voor haar heteroseksuele moeder.

Maar toen de vrouw een etagetaart voor haar eigen huwelijk wilde, weigerde Aaron vanachter de toonbank in zijn knalroze (?!) bakkerij. "Ik bood hen mijn excuses aan voor het verspillen van hun tijd en zei dat we geen homohuwelijken doen", vertelt de homofoob aan KATU.

De bakker beroept zich op de Amerikaanse grondwet qua vrijheid van godsdienst. "Ik heb het recht om mijn geloof te praktiseren zoals ik dat wil. Ik wil niemand kwetsen of beledigen, maar dit is nu eenmaal mijn geloof."

De wetten in Oregon verbieden discriminatie op basis van seksuele geaardheid. "En als ik gestraft wordt voor mijn religieuze overtuigingen: het zij zo."

bronnen: Relatie.blog.nl / KATU / NBC News