maandag 18 maart 2013

Twijfel over afstand tussen Krol en GayKrant ‼


Henk Krol heeft persoonlijk het faillissement van de uitgever van de GayKrant aangevraagd en hij was op dat moment nog de enig bestuurder van de beheermaatschappij van de uitgever. Curator Louis Deterink heeft dat maandag gezegd in een eerste toelichting 
op zijn onderzoek tot dusver.

Formeel klopt dat, zegt Krol. Hij zei na het faillissement dat hij geen directe invloed meer had en sinds het begin van zijn politieke carrière op afstand staat.

Er zijn nu misverstanden over, zegt hij: "Ik stond al op afstand doordat er een andere hoofdredacteur en directeur waren. Ik was de enige aandeelhouder, maar mijn aandelen had ik ter beschikking gesteld om in het bedrijf te steken. Er was te weinig belangstelling voor. Ze staan nog formeel op mijn naam. Ze kunnen helemaal worden ingezet bij een doorstart".

Het tekort bij de GayKrant bedraagt bijna een half miljoen euro. De curator bevestigt dat de economische omstandigheden de oorzaak van het faillissement zijn. De advertentieverkoop en het aantal abonnees daalden.

bron: Algemeen Dagblad