maandag 18 maart 2013

Vaders briefje aan Homoseksuele Zoon hit op internet


Aan je ouders vertellen dat je op mannen of vrouwen valt, is nog vaak iets waar menig homoseksueel huizenhoog tegenop kijkt. Zo ook in het geval van de Amerikaanse Nate. Maar terwijl hij zich zorgen maakte en een plan van aanpak verzon met zijn vriendje, was zijn vader hem voor en schreef hem een briefje. Het schrijven waaruit de onvoorwaardelijke liefde voor zijn zoon blijkt, is inmiddels een ware hit op het internet.

Op het briefje aan Nate schrijft zijn vader het volgende. "Ik hoorde je telefoongesprek met Mike gisteravond over jouw plan om Uit de Kast te komen. Het enige waar jij je zorgen over hoeft te maken, is om morgen OJ (sinaasappelsap) en brood mee naar huis te nemen na school. Ik heb geweten dat je homo bent, sinds je zes jaar was. Ik heb van je gehouden vanaf het moment dat je geboren werd." Hij voegt nog toe: "PS. Je moeder en ik vinden jou en Mike een leuk stel".

Het briefje verscheen donderdag voor het eerst op de Facebookpagina van FCKH8.com, een anti-homofobie organisatie. Inmiddels hebben ruim 86.000 mensen aangegeven het briefje leuk te vinden en is het ook ruim 50.000 keer gedeeld.

De oprichter van FCKH8 liet aan Yahoo weten in tranen uit te barsten toen hij het briefje las. "Dit is ook wat ik wil. Dit is wat iedereen wil".

bronnen: Algemeen Dagblad / FCKH8.com