zaterdag 27 april 2013

België | "Een vrouw krijgt bedreigingen na meelopen in Lesbische modeshow"

Fatima Tinouzar (39), een Genkse van Marokkaanse afkomst, wordt al dagenlang bedreigd, omdat ze aan een modeshow voor les- biennes in het Hasseltse Regenbooghuis meedeed. Dat schrijft Het Belang Van Limburg zaterdag.

"Ik krijg anonieme dreigtelefoontjes van mensen uit de Marokkaanse gemeenschap omdat ik lesbisch zou zijn", zegt Fatima. "Maar dat klopt niet: ik ben hetero, maar speelde gewoon een lesbisch typetje". Fatima benadrukt dat ze hetero is, al heeft ze geen enkel probleem met les- bische vrouwen.

"Voor mij is iedereen gelijk. Maar sommige mensen van de Marokkaanse gemeenschap denken daar totaal anders over. Als de bedreigingen blijven duren, stap ik wel naar de politie".

bronnen: GayLive.be / Het Belang Van Limburg