woensdag 24 april 2013

John Grant | It's what you get for being a Fag


                      
In maart bracht 45-jarige Amerikaanse singer-songwriter John Grant zijn nieuwe album 'Pale Green Ghosts' uit, het vervolg op zijn debuutalbum 'Queen of Denmark', waarin hij zijn homoseksualiteit en zijn serieuze drugs- en alcoholprobleem besprak. Op 'Pale Green Ghosts' bespreekt Grant wederom deze onderwerpen, maar verhaalt hij ook over de moeilijke relatie met zijn vader en over het accepteren dat hij hiv opliep als gevolg van een eenmalige seksuele escapade met een fan backstage na een van zijn concerten.

'Gay&Night' sprak met Grant over de samenwerking met zijn jeugdidool Sinéad O'Connor, het open zijn over hiv en het maken van zijn eigen versie van een 'It Gets Better'-video. Hij vertelt het blad onder andere hoe hij bijna opgelucht was dat hij hiv-positief bleek te zijn: "Ik heb zo lang in angst voor hiv geleefd. Niet tot op een punt waar het me ervan weerhield te genieten van seks, maar toen ik het opliep, was het wel alsof ik eindelijk kon stoppen me er druk om te maken".

Grant is een van de weinige celebrity's die open is over zijn hiv-status. Hij vertelt 'Gay&Night' dat het voor hem geen optie was om het te ver- bergen: "Voor mij is het een vanzelfsprekend iets, aangezien ik erover schrijf in mijn muziek en het iets is wat me verdrietig maakt. Ik denk er veel over na. Als ik over mezelf en mijn werk praat, dan moet dat naar voren komen".

"Alhoewel ik vaak het gevoel krijg dat ik me ervoor zou moeten schamen, me er vies over zou moeten voelen. Er zijn een hoop mensen in de VS die beweren dat hiv nu eenmaal is wat je krijgt omdat je een flikker bent. Ook in mij zit die gedachte vrij diep geworteld, waardoor ik er alleen nog maar meer over wil praten".

Het volledige interview met John Grant is te lezen in het mei-nummer van 'Gay&Night', dat vanaf deze week gratis verkrijgbaar is op meer dan 250 locaties in Nederland.

Bekijk HIER het mei-nummer van 'Gay&Night' online !!   Het volledige interview met John Grant vanaf pagina 12.

bronnen: Gay.nl / Gay&Night / YouTube.com