maandag 6 mei 2013

Vader eerste slachtoffer Homofobe moord in België schrijft een boek


                   
België  –  In mei 2012 werd ons landje opgeschrikt door de eerste homofobe moord Slachtoffer was de toen 32-jarige Ihsane Jarfi die dood werd terug gevonden in Luik, na korte tijd vermist te zijn geweest. Zijn vader heeft een boek geschreven over de rouw na het verlies van zijn zoon.

Hassan Jarfi, vader van de vermoorde jongen zegt: "Het is een pijn die mij nooit zal verlaten". In de jaren 70 verhuisde hij van Marokko naar Luik, waar hij islamdocent is. De homoseksuele geaardheid van Ihsane lag moeilijk maar toch was hij thuis aanvaard. "Maar ik ben wel meerde- re keren beledigd toen ik lid was van de Moslimexecutieve van België, sommigen zeiden dat ik het niet verdiende om in de vergadering te zitten omdat mijn zoon homo was. Dus heb ik ontslag genomen".

Hassan wil geen wraak. "Wanneer de kinderen van de daders opgroeien als niet-homofoob, dan is dat al een overwinning, aldus de papa van de vermoorde Ihsane. Met de opbrengst van het boek wil hij een stichting oprichten die strijdt tegen homofobie, vooral dan in de lagere school !! Het boek: 'Ihsane Jarfi, le couloir du deuil', wordt uitgegeven bij éditions Luc Pire en ligt vanaf volgende week in de winkel.

bronnen: www.HoLeBi.info / YouTube.com