donderdag 6 juni 2013

Samantha Steenwijk | "Zonder haar ben ik ook niks"


                       
In de talentenjacht Bloed, Zweet & Tranen gaan Roxanne en Dré Hazes samen met Danny de Munk en Gerard Joling op zoek naar dé nieuwe volkszanger(es) van Nederland. De lesbische Samantha Steenwijk (26) is een van de finalisten. Vrijdag neemt ze het in de finale op tegen drie anderen.

Vind je dat je een goede kans maakt om te winnen ?!
Ze zijn allemaal echt onwijs goed, dus ik durf eigenlijk niet te zeggen wie ik denk dat er gaat winnen. Het is meer een kwestie van smaak – of je echt houdt van het platte Amsterdamse van Daantje bijvoorbeeld, of meer van de gentleman Rein Mercha.

Wij zagen bij jouw auditie al je vriendin Daisy. Hoe werd daar bij Bloed, Zweet & Tranen op gereageerd ?!
Hartstikke makkelijk !! Daisy en ik werden gelijk met open armen ontvangen door de groep. Het was de normaalste zaak van de wereld, zoals het hoort te zijn.

Hoe is dat in de volkszangerswereld ?!
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen omtrent m'n geaardheid gehad in al die tijd dat ik met Daisy ben, dus het is best geaccepteerd volgens mij.

Zingt Daisy ook ?!
Nee, gelukkig niet. Maar ze is er wel altijd bij om me bijvoorbeeld naar optredens te rijden, want ik ben een heel slechte chauffeur 's nachts. Ze regelt ook de optredens en het financiële gedeelte. Ik hoef alleen maar te zingen !!

Zie je jezelf als rolmodel omdat je op vrouwen valt ?!
Het is nog steeds niet honderd procent geaccepteerd in Nederland en ik vind dat het wel zou moeten. Ik wil me er best voor inzetten en als ik de kans zou krijgen, doe ik dat zeker.

Die kans krijg je natuurlijk als je vrijdag wint .
Ja, sowieso !! Maar als je tweede wordt, krijg je misschien ook wel een heel mooie carrière. Als ik in de publiciteit en in het nieuws blijf, zou ik me wel hard willen maken voor gelijke rechten, zeker weten.

Je nieuwe single, Zonder Jou, is al te downloaden. Kun je vertellen waar het nummer over gaat ?!
Het is een liefdesverdriet-liedje. "Ik lig alleen op de bank, voor de buis en ik jank als een meisje van acht". Zo begint het. "Je bent uit elkaar en zonder de ander redt je het eigenlijk niet. Het is echt een volksnummer geworden, waar ik heel blij mee ben. Daarbij denk ik natuurlijk ook wel een beetje aan Dees, zonder haar ben ik ook niks".

bronnen: Gay.nl / YouTube.com