woensdag 14 augustus 2013

Italië - Rome | Homoseksuele jongen (14 jaar) pleegt zelfmoord na pesterijen


                  
Italië  →  In Rome heeft een 14-jarige jongen afgelopen vrijdag zelfmoord gepleegd. De Italiaanse krant La Repubblica meldt dat hij gepest werd om zijn homoseksualiteit. De jongen had hij bij zichzelf verwondingen aangebracht en sprong van het balkon van zijn ouderlijk huis. Hij overleefde de val van twintig meter niet.

Later werden twee afscheidsbrieven gevonden. In één van die brieven verontschuldigde de jongen zich bij zijn ouders. "Ik ben homoseksueel en niemand weet wat ik doormaak. Ik weet niet hoe ik dat acceptabel kan maken voor mijn familie".

De politie nam de computer en de telefoon van de jongen in beslag en vond aanwijzingen van pesterijen om zijn seksuele geaardheid. Er wordt nagegaan of strafrechtelijke stappen mogelijk zijn tegen de pestkoppen.

Vorig jaar bracht een vijftienjarige jongen zichzelf nog van het leven in Rome. Ook hij werd gepest met het feit dat hij homo was. Politici en LHBT-verenigingen vragen nu om eindelijk werk te maken van een wetgeving die toelaat dat homo- en transfobie worden aangepakt.

Het COC en Movisie hebben de website iedereenisanders.nl ontwikkeld waarop homo-, lesbische, bi- en transgenderjongeren tips krijgen over hoe om te gaan met homopesten.


bronnen: Gay.nl / Repubblica.it