zondag 12 januari 2014

Julia van der Toorn | "Opnieuw een 'Voice of Holland' winnares Uit de Kast" ‼

TVOH  →  Na haar overwinning in de Voice of Holland is de 18 jarige Nederlandse Julia van der Toorn uit de holebi kast gekomen. Naar eigen zeggen wilde ze het feit dat ze lesbisch is niet eerder delen met het grote publiek. "Dat ik lesbisch ben, is voor mij totaal onbe- langrijk, en ik vond die persoonlijke informatie niet passen bij een programma waarin het specifiek om muziek draait," aldus Julia die nu voor het grote publiek uit de kast is.

Het leven van The Voice of Holland-winnares Julia van der Toorn, die morgen op iTunes haar eerste cd uitbrengt, is na haar zege in een stroom- versnelling geraakt. "Door alle verplichtingen heb ik weinig tijd om de vrouw op wie ik ontzettend verliefd ben te zien", zei ze in het Algemeen Dagblad.

"Mijn vriendin heeft vanaf de tribune anoniem meerdere shows bijgewoond. Ze is supertrots op me". Van der Toorn gaf tijdens haar deelname wel hier en daar details over haar privé-leven prijs, zoals haar adoptieverleden, maar over haar vijf jaar oudere vriendin zweeg ze omdat ze het liedjes programma belangrijker vond dan het onthullen van haar seksuele geaardheid. Julia, wier allereerste studioalbum weldra uitkomt, vertelt nu wel openhartig dat ze haar partner al zo'n 4 jaar kent.

"Ik was pas 14 jaar toen ik haar ontmoette en uit de kast kwam. De vonk sloeg eigenlijk direct over tussen ons. Het was die eerste keer best heftig. We dachten, omdat ik destijds nog piepjong was, dat het misschien niet zou werken door het leeftijdsverschil. Maar het tegendeel bleek waar. Sinds onze eerste date is ze er altijd voor me geweest".

Extra info:

In 2011 kwam Voice of Holland deelneemster Raffaëla Paton, (Nederlandse zangeres met Surinaamse roots), uit de kast als biseksueel en zei toen dat ze voor 60 procent op vrouwen valt, Raffaëla werd zesde maar heeft sindsdien wel een mooie carrière uitgebouwd als zangeres.

Ook in 2011 kwam Voice of Holland deelneemster Shary-An Nivillac (Nederlandse zangeres met Jamaicaanse roots) die als tweede strandde in de finale kwam uit de kast toen ze in het nieuws kwam door een song te schrijven voor haar vriendin.

En in 2012 kwam Voice of Holland winnares Leona Philippo, (Nederlandse zangeres met Jamaicaanse roots) uit de kast als lesbienne.


bronnen: HoLeBi.info / AlgemeenDagblad.nl / ZijAanZij.nl / YouTube.com