donderdag 23 januari 2014

Muziek | George Michael komt 17 maart met een nieuw album 'Symphonica' ‼

George Michael komt binnenkort met een nieuw album. 'Symphonica' is het zesde solo-album van de zanger, en wordt in maart uitge- bracht.

George Michael, die zijn solo-carrière 27 jaar geleden begon, liet maandag weten dat hij een nieuw album uitbrengt met de titel 'Symphonica' ‼ Het album ligt vanaf 17 maart in de winkels en bevat voornamelijk live opnamen van zijn recente 'Symphonica Tournee'.

Het zesde album van Michael is geproduceerd door de zanger zelf en de vorig jaar overleden, legendarische producent Phil Ramone. Het album is opgenomen in dezelfde periode dat Michael bezig was met zijn tour in 2011 en 2012.

Op dezelfde dag dat het album uitkomt, wordt ook de eerste single 'Let Her Down Easy' uitgebracht. "Symphonica het album is helemaal klaar, en ik hoop dat het herinneringen terugbrengt aan de nachten die we samen hebben doorgebracht de afgelopen jaren", Twitterde George maan- dag.

"Ik kan alleen vanuit het diepste van mijn hart mijn excuses aanbieden voor de zorgen die mijn lange stilte heeft veroorzaakt", schreef Michael. "Ik moet zeggen dat 2013 een jaar was waarvan ik blij ben dat ik het achter me kan laten en ik hoop dat jullie me kunnen vergeven". De zanger doelde hiermee op zijn lange afwezigheid van Twitter. Het is voor de eerste keer sinds bijna een jaar dat Michael weer actief is op de website.

De 50-jarige zanger bracht vorig jaar twee maanden door in een afkickkliniek in Australië. In mei was hij betrokken bij een auto ongeluk waarbij hij van zijn voertuig viel en met een hoofdwond naar het ziekenhuis werd overgebracht.

Het album 'Symphonica' wordt uitgebracht als een DeLuxe CD met 17 nummers en als standaard album met 14 nummers. Om het nieuwe album te vieren, biedt George Michael het nummer 'Praying For Time' gratis aan als download.


bronnen: Gay.nl / YouTube.com