donderdag 16 januari 2014

Muziek ‼ | "Nieuw materiaal van Queen-zanger 'Freddie Mercury' op komst" ‼

Drieëntwintig jaar na het overlijden van Freddie Mercury zou er binnenkort een nieuw nog nooit eerder gehoord nummer uitkomen waarop de Queen-zanger te horen is. Gitarist Brian May laat op zijn website weten dat binnenkort de magie van Queen opnieuw zal losbarsten.

"Ik kan het voelen in mijn botten. Het is vervelend dat ik, zo geheimzinnig moet doen, maar ik vrees dat het zo nog even moet", schrijft May. "Wat ik wel kan vertellen is dat de we een track hebben opgefrist waarop wij vieren – Freddie, John, Roger en ikzelf – te horen zijn op een nummer dat we helemaal vergeten waren".

Brian: "Het klinkt zeer fris. Ik wordt emotioneel als ik het hoor. Enkele ruwe opnames, discussies en gekkernij en dan één goede take  Het nummer schreeuwt om eindelijk uitgebracht te worden".

Vorige maand tekenden de Brian May en Roger Taylor nog een nieuw platencontract met Universal voor een reeks van nieuwe projecten waar- onder nog nooit uitgegeven materiaal en een film.

Freddie Mercury stierf op 24 november 1991 aan een longontsteking, als complicatie van aids. Hij werd 45 jaar oud. In de laatste maanden van zijn leven voltooide hij met enorm veel wilskracht enkele songs voor de laatste Queen-cd 'Made in Heaven'.

bronnen: GayLive.be / YouTube.com