vrijdag 27 juni 2014

Amsterdam | "Yvonne Coldeweijer maakt Anthem voor Amsterdam Gay Pride"


Yvonne Coldeweijer heeft samen met DJ 'Sjeazy Pearl' het officiële anthem voor de Amsterdamse Gay Pride gemaakt. Het nummer heet "Listen: You Were The One".
"Toen Sjeazy me haar beats liet horen raakte ik meteen geïnspireerd", zegt de 27-jarige Coldeweijer, die bij het grote publiek bekend werd als Keet! van Telekids, in een verklaring. "Ik heb een nummer geschreven over een verloren liefde, omdat ik denk dat iedereen daar wel eens iets mee te maken heeft gehad. Liefde is natuurlijk universeel".
Sjeazy Pearl is een van de drie ambassadeurs van de Gay Pride, die van 26 juli tot en met 3 augustus duurt. Ze wil opkomen voor gelijkheid. "Je geaardheid is niet wie je bent maar slechts een onderdeel van wie je bent. Je kunt alles worden wat je maar wilt, als je maar naar jezelf luistert en in jezelf durft te geloven".
Coldeweijer wil als ambassadeur van het evenement graag bijdragen aan de acceptatie van homoseksualiteit. "Ik val nog steeds op jongens, maar omdat ik in de showbizz zit, heb ik veel gay vrienden en mensen om me heen die best wel dingen hebben meegemaakt".

De zangeres vindt het heel erg als mensen worden beoordeeld op hun geaardheid. "Dat is maar een gedeelte van wie je bent".
Zie ook:

bronnen: Winq.nl / NovumNieuws.nl / YouTube.com