zondag 30 november 2014

The Voice Of Holland | "The Voice-kandidaat 'Ferry' treedt op als Drag Queen"

Vrijdagavond heeft 'Ferry de Ruiter', kandidaat in het vijfde seizoen van 'The Voice Of Holland', het nummer "(You Make Me Feel Like) A Natural Woman", oorspronkelijk van Aretha Franklin, in drag gezongen.
Na zijn optreden vertelde Ferry: "Dit is niet alleen voor mij, dit is voor iedereen. Iedereen moet kunnen zijn wie hij is" ‼  Ilse DeLange vond het op- treden 'een Conchita-momentje' en Ferry's coach Ali B. voegde er nog aan toe: "Je was al uit de kast, nu zijn je kleren ook uit de kast. Maar het is puur. En ik zou je hier als coach niet in steunen als het niet puur was geweest. Goed gedaan" ‼
Op internet werd gemixt gereageerd op Ferry's optreden. Zo plaatste Amsterdamse drag queen 'May Day' op haar Facebook: "Focking hellll zo proud op Ferry de Ruiter tranen in mijn ogen. Hoe vetttt om dit te doen op RTL. Half Nederland zal zuur zijn, maar je zet het en dit is zoooooo nodig. Ik vind het tha shit" ‼  Ook op Twitter was Ferry een veelbesproken onderwerp.

Zie ook:  Ferry verkleed als vrouw in The Voice  Ferry de Ruiter dan toch als Travestiet in The Voice
bronnen: Gay.nl / YouTube.com