dinsdag 7 april 2015

VS - Hawaii - Kamaka Alameda | "Kinderen van Homo-vader gepest op school"

Stel, je vader is homo. Dan kan het zomaar zijn dat niet al je klasgenootjes daar even positief op reageren. Een jongetje werd zo erg gepest op school dat zijn vader ingreep met een aangrijpende video.

Kamaka Alameda is vader van twee kinderen. Hij woont in Puna, Hawaii. In een video laat hij zien dat zijn kinderen op school te maken krijgen met homofobie. Zijn oudste zoontje vertelt: "Ik werd gepest omdat mijn vader homo is. Nadat ik zei dat daar niets mis mee is, wilde ik weglopen. Maar hij sprong bovenop me en sloeg me in mijn gezicht. Ik had een blauw oog en hij noemde mij homo, stom en achterlijk".

Toen de school niet adequaat reageerde en het pesten doorging, besloot de vader van school te veranderen. Nu wil hij met zijn video bewustwording creëren zodat hetgeen hem en zijn kinderen is overkomen de kop wordt ingedrukt.

bronnen: Winq.nl / YouTube.com