dinsdag 16 juni 2015

USA | "Genderqueer artiest 'Mykki Blanco' doet Coming Out als Hiv-positief" ‼

Mykki Blanco, de Amerikaanse rapper / poëet, heeft zich als Hiv-positief geout. Mykki Blanco werd geboren als Michael Quattlebaum Jr. ‼  De persona 'Mykki Blanco' begon in 2010 als het personage van een tienermeisje in een YouTube-video. Intusen groeide Mykki Blanco uit tot een permanente muzikale performance act. Blanco omschrijft zichzelf als trans- en multigender.

Gisteren postte de Amerikaanse artiest een heel oprechte boodschap op de sociale netwerksite Facebook. "Ik ben al Hiv-positief sinds 2011, mijn hele carrière. Ik ben gezond, ik heb drie keer de wereld rond getoerd, maar ik leef in het duister. Het is tijd om zo punk te zijn als ik beweer te zijn", postte Mykki Blanco. Ze voegde er nog aan toe: "Niet langer leven met een leugen. HAPPY PRIDE".

bronnen: ZiZo-Magazine.be / YouTube.com