zondag 14 juni 2015

USA | Homoseksuele student komt Uit de Kast met geniale quote in jaarboek ‼

De 18-jarige homoseksuele 'Maxwell Barrett' wilde niet langer liegen over zijn geaardheid en besloot daarom zijn tijd op school - Raritan High School in Hazlet, New Jersey - op gepaste en vooral eerlijke wijze af te sluiten, aldus HLN.be en HuffingtonPost.com.

Terwijl de meeste studenten kiezen voor een grappige of emotionele quote in het jaarboek koos Maxwell ervoor om met een origineel zinnetje het nieuws wereldkundig te maken. "Natuurlijk ben ik goed gekleed. Ik spendeerde niet voor niets al die tijd in de kast", staat er bij zijn foto. Een gedurfde actie, want zijn ouders wisten nog van niets.

Wat doe je als je al je hele leven liegt over je geaardheid en mensen op een creatieve manier wil zeggen dat je eigenlijk homo bent ?! Schrijf dan een briljante quote in het jaarboek, moet Maxwell gedacht hebben. "Ik wilde afscheid nemen van mijn school en mijn verleden op een manier die mensen zich zouden herinneren", zegt hij. "Het doet zoveel deugd".

Sommige klasgenoten waren al op de hoogte, maar zijn ouders nog niet. Ze waren gelukkig erg begripvol toen ze de quote onder ogen kregen. "Ze vonden het de beste quote in het jaarboek en zeiden dat ze erg trots op me zijn", vertelt Maxwell glunderend aan Huffington Post. "Ik voel me geweldig".


bronnen: HLN.be / HuffingtonPost.com