zondag 30 augustus 2015

TV KijkTip - NPO 1 - 21.20 uur | "Musical sing-a-long op Uitmarkt Amsterdam"

Van vrijdag 28 tot en met zondag 30 augustus vindt de 38e editie plaats van de Uitmarkt in Amsterdam, de landelijke opening van het culturele seizoen. Het evenement vindt altijd plaats tijdens het laatste weekend van augustus, in het verleden ieder jaar op een andere plek in de stad, maar sinds zes jaar op het Museumplein. 

Een van de vaste onderdelen sinds tien jaar is de Musical sing-a-long, zondagavond  op het hoofdpodium. Niet echt een 'Roze Item' - met uitzondering van 'Priscilla, Queeen of the Desert' - maar geliefd bij veel Roze medemensen. De AvroTros zendt het live uit op NPO 1, vanaf 21.20 uur.

De Uitmarkt is met bijna een half miljoen bezoekers het grootste culturele evenement van Nederland en biedt honderden gratis voorstellingen op tientallen podia, presentaties van culturele instelingen, een uitgebreide informatiemarkt, een boekenmarkt en Uitmarkt Junior. Andere steden hebben eigen versies, zoals het UITfestival op zondag in Leeuwarden.

Zie ook:  Uitmarkt 2015 – Wat je niet mag missen ‼  /  Musical Nieuws van AvroTros  /  A'dam - Uitmarkt 2015 → Musical sing-a-long

bronnen: Gay.blog.nl / YouTube.com


        


Amsterdam - Uitmarkt 2015 - Musical sing·a·long | "Meezingen met Anouk Maas & Frits Sissing"

De Uitmarkt in Amsterdam wordt elk jaar afgesloten met de Musical sing-a-long. Oudgediende Frits Sissing krijgt deze keer als presentator versterking van  musicalster Anouk Maas

Zij introduceren de musicals die dit seizoen in diverse theaters te zien zijn. Niet de minste namen treden op: Johnny Kraaijkamp toont een stukje uit 'Willem Ruis', de show van zijn leven en Pia Douwes zingt een lied uit 'Billy Elliot'. Anouk Maas treedt ook nog even uit haar presentatierol om een voorproefje te geven van 'Beauty and the Beast', waarin zij Belle speelt. "Ik kleed me snel om en doe dat optreden. Ik verheug me er enorm op, maar ben ook blij als dat gesmeerd gaat". Op een groot scherm staan alle liedteksten, zodat iedereen in het publiek en thuis uit volle borst mee kan zingen.

Anouk Maas
De vrouwelijke collega van Frits Sissing wisselt nog wel eens. Na Chantal Janzen, Kim-Lian van der Meij en Carolina Dijkhuizen is dit jaar dus de eer aan Anouk Maas. Zij vertolkte eerder hoofdrollen in 'Flashdance' en 'The Sound of Music' en was de afgelopen tijd ook nog te zien in het TV-programma 'De beste Zangers van Nederland'. "Voorheen trad ik op tijdens de Musical sing-a-long. Dan laadde ik me op voor die twee à drie minuten. Dat was altijd fantastisch om te doen. Nu praat ik een show van anderhalf uur aan elkaar en kondig ik collega's en vrienden aan die optreden. Heel wat anders. Ik vind het best spannend".

bronnen: TV·Gids.nl / AvroTros.nl / NPO.nl