zondag 27 september 2015

USA - Minneapolis | "Transgender deelt hartverwarmend gesprek met gezin" ‼

De dag van een serveerster uit het Amerikaanse Minneapolis werd helemaal gemaakt, toen ze aan het werk was en aangesproken werd door een vader. "Mijn dochter vraagt of u een jongen of een meisje bent. Ik wil niet voor u spreken, dus ik vroeg me of of u misschien met mijn dochter wilt praten" ?!

Liv Hnilicka, een transgender, was blij verrast door de open houding van de ouders van het meisje. Ze legde vervolgens aan het meisje uit dat ze vroeger verteld was een jongen te zijn, maar dat ze als vrouw door het leven gaat. Na haar verhaal gedaan te hebben vroeg ze aan het meisje of ze nog vragen had, waarop ze 'nee' antwoordde met een glimlach.



                              
Helend
Hnilicka besloot het verhaal op Facebook te plaatsen. "Toen ik wegliep van de tafel met een gelukzalig gevoel door deze ouders die hun kinderen zo betrekken bij lastige onderwerpen. Ze laten zien dat mensen een stem geven om hun waarheid te kunnen vertellen helend werkt in deze gecompliceerde wereld". 

Nichterig
Aan Cosmopolitan vertelt Hnilicka dat ze de post publiekelijk wilde delen voor verschillende redenen. Een daarvan was dat de interactie nogal verschilde van de reacties die ze normaal krijgt van vreemden. "Vanmorgen nog stond ik te wachten op de bus, toen een man langs me liep die maar naar me bleef lachen. Toen hij vlakbij me was zei hij: "Stop met deze nichterige onzin". Daardoor dacht ik: Ik sta gewoon te wachten op de bus. Er hoeft niet zo'n ding van gemaakt te worden". 

Hnilicka vertelt verder dat de positieve reacties haar blij stemmen voor de toekomst. "Ik deelde het met mensen in de hoop dat mijn positieve ervaring meer conversatie kan opwekken over onze maatschappij en hoe we willen dat mensen behandeld worden". 

bronnen: MetroNieuws.nl / Facebook.com / Fox6Now.com – Video
                        

Stellar parenting moment of the day:This afternoon I was at my waitressing job on a beautiful early fall afternoon....
Posted by Liv Hnilicka on zondag 20 september 2015