donderdag 1 oktober 2015

Amerika - Corey | "14-jarige Transgender in tranen om eerste hormonenkuur"


Erica Maison, een moeder uit de Amerikaanse stad Detroit, heeft haar 'dochter' Corey op aangename wijze verrast met haar eerste dosis hormonen. De 14-jarige transgender was al meer dan twee jaar in afwachting op groen licht, dus besloot haar moeder daar een bijzonder moment van te maken.

"Ze had geen idee wat er ging gebeuren", aldus Erica, die de hormonenkuur in een plastic tasje achter de kussens van een bankstel had verstopt, tegen Buzzfeed. "Haar reactie zal ik nooit vergeten. Ze barstte in tranen uit en knuffelde me alsof ze me nooit meer los ging laten".

Volgens de trotse moeder was Corey van jongs af aan al gericht op meisjeszaken. "Thuis speelde ze met poppen en droeg ze hoge hakken en jurkjes van haar zussen. Ik dacht aanvankelijk dat ze homoseksueel was."
                           
Op school werd Corey meer en meer gepest, waarop Erica besloot haar dochter van school te halen en thuis te scholen. "Toen ze elf jaar oud was liet Corey me een video zien van Jazz Jennings, een transgender die op YouTube haar verhaal deed. "Mama, ik ben net als zij", zei ze.

Vanaf dat moment ging Corey een cursus volgen om steviger in haar schoenen te staan, liet ze haar haar groeien en begon ze zich ook in het openbaar vrouwelijk te kleden. "Het was een zware tijd voor haar, maar vooral ook erg leerzaam. Mijn dochter is nu zelfverzekerd en is niet meer te onderscheiden van andere meisjes".
                   
Het proces van de geslachtsverandering is nu begonnen. "Twee jaar geleden kregen we al te horen dat ze rond haar veertiende met de hormoonbehandeling mocht beginnen. We konden niets anders doen dan afwachten. Haar reactie laat zien hoe belangrijk dit voor haar is".


bronnen: MetroNieuws.nl / Buzzfeed.com / YouTube.com