maandag 21 december 2015

Troye Sivan | M'n Coming-Out is het belangrijkste dat ik tot nu toe heb gedaan

Troye Sivan    Hij heeft al 3,7 miljoen YouTube-volgers en is nog maar 20 jaar oud, z'n debuutalbum Blue Neighbourhood is net uit, en in mei is hij live te zien in Amsterdam. Gay&Night Magazine vond het tijd voor een Q&A met Troye Sivan

Krijg je veel feedback van homojongeren die je met jouw comingout-video hebt geholpen ?!
"Ja, absoluut. Sinds de dag waarop ik m’n coming-outvideo op YouTube zette, nu ongeveer drie jaar geleden, heb ik er veel berichten over ge- kregen. Het is waarschijnlijk het belangrijkste dat ik tot nu toe heb gedaan. Ik wilde altijd al zingen en muziek maken, maar nu zie ik in dat muziek een platform is dat ervoor zorgt dat ik kan doen wat ik altijd al wilde doen, terwijl ik volledig open en eerlijk over m'n leven kan zijn. Hopelijk help ik daar wat jongeren mee, en kan ik homojongeren inspireren om hun eigen leven te leiden. Hopelijk kan ik ze laten zien dat dat mogelijk is".
                    
        
                         
Je zei ooit dat je ieder aspect van je leven met het internet deelt. Maar er is toch wel iets off-limits, of niet ?!
"Jawel, dat is er wel. Sommige dingen zet ik niet online, hoewel ik dat niet altijd bewust door heb. De vrienden die ik heb zijn in het algemeen de mensen waar ik al bevriend mee ben sinds m'n tweede, waarmee ik naar school ging in Perth. Als we elkaar zien laten we meestal onze telefoons en het internet links liggen. Ik probeer al m'n vriendschappen offline te houden. Dat geldt ook voor familiezaken. Dus er zijn wel de- gelijk grenzen, maar ik denk dat ik alsnog meer open ben dan de gemiddelde persoon".

Maar niet over je liefdesleven, terwijl daar best wat geruchten over zijn ‼
"Dat vind ik wel vermakelijk. Ik heb altijd zelf kunnen kiezen welke dingen ik wilde delen. En ik heb al zóveel gedeeld dat ik vind dat ik bepaal- de dingen beter voor mezelf kan houden. Mijn liefdesleven houd ik liever privé".
                                       
        

Is er iets dat je jaren geleden op YouTube hebt gezet, waar je nu spijt van hebt ?!
"Absoluut ‼  Zoveel dingen ‼  Ik zit al sinds m'n twaalfde op YouTube, dus bijna de helft van mijn leven. Ik kan zo snel even geen specifieke voorbeelden bedenken, maar ik weet zeker dat er genoeg online staat waar ik … ‼  Het is niet alsof ik zou willen dat het niet meer online zou staan, je moet het gewoon zien als het kijken naar onflatteuze filmpjes van vroeger".

Het volledige interview met Troye Sivan lees je in het nieuwe nummer van Gay&Night, samen met de roze jaarplanner 2016 (met alle grote evenementen van het nieuwe jaar) én een kijkje achter de schermen bij Sauna Nieuwezijds ‼

Klik hieronder op de Gay&Night om deze online te lezen (Click to read) ... met ◄ en ► links en rechts op de rand van de Gay&Night kun je de pagina's omslaan ‼

bronnen: Gay.nl / Gay-Night.nl / Issuu.com