donderdag 7 januari 2016

Dood van Lesbische 'Saskia Jacobs' | 'Justitie is de weg kwijt' - en de pers ook

Ik zeg het niet zo snel, maar de manier waarop de betrokken media met de zogenaamde 'lesbische seksmoord' op Saskia Jacobs zijn omgegaan, is ronduit schandalig.

Nog erger: dat politie en justitie zich zo hebben laten opjutten dat ze hier een 'dood door schuld' van proberen te maken. Wie de feiten kent (en ik ken ze toevallig) kan zich niet voorstellen dat mensen met een beetje gezond verstand in dit waanzinverhaal – een aaneenschakeling van leu- gens en valse roddels – meegaan.

Probleem is dat de media die hierover hebben geschreven zich door één partij hebben laten influisteren.

Meest bizarre: dat je je niet aan de indruk kunt onttrekken dat zowel de media als justitie hun inspiratie hebben gehaald uit het aan het dossier toegevoegde relaas van een paragnost. Een piskijker. Een volslagen gek, die niettemin door de Gooise media wordt omarmd. Het is werkelijk godgeklaagd. Helaas moet ik het hier voorlopig even bij laten.

Vorig bericht, waarin ik mijn twijfels al had over de gang van zaken zonder die toen te kennen.

Zie ook:  
bronnen: MisdaadJournalist.nl – Hendrik Jan Korterink / RTV·NH.nl  (Video's)