zondag 13 maart 2016

België · Koen Crucke · Showbizz | Koen Crucke viel opnieuw af, dit keer 40 kilo

Vlaamse zanger en acteur Koen Crucke - 64 jaar - is in negen maanden tijd opnieuw 40 kilo afgevallen. Dat was volgens Koen Crucke nodig omdat hij negen maand geleden alweer ruim 113 kilo woog, terwijl hij in 2000 van 129 naar 79 kilo was gegaan. Na dit nieuwe spectaculaire gewichtsverlies is de nieuwe Koen Crucke komende week – elke dag – (van maandag 14 maart t/m vrijdag 18 maart) voor het eerst in zijn lichtere versie te zien op VTM in het kookprogramma De Keuken van Sofie ‼ ... aldus Nieuwsblad.beHLN.be en HoLeBi.info.

Over het feit dat hij nu opnieuw 40 kilo is afgevallen zegt hij: "Ik ben dit keer nog strenger geweest dan vijftien jaar geleden, toen ik het boek 33 kilo later schreef, maar de methode was wel dezelfde, gezond eten, geen zoetigheden, kleine porties, en alcohol vermijden. Destijds dronk 
ik nog elke avond een paar kleine glaasjes champagne, nu heb ik alcohol volledig gebannen, ik begin elke dag met een goed ontbijt, en eet in totaal 6 hele kleine maaltijden per dag. Ik weeg nu 72 kilo, meer moet er niet af, het zal nu vooral de uitdaging worden om opnieuw het even- wicht te vinden". 

Want Koen Crucke durft er niet zeker van zijn dat hij niet opnieuw zal bijkomen  "Je verdikt sneller dan je vermagert. Ik heb daar echt wel angst voor, om opnieuw 100 te wegen, als je er aanleg voor hebt kan het snel gaan. Gelukkig heb ik een man die lekker en gezond kookt en 
me steunt, hij eet mee wat ik eet, alleen wat grotere porties". Volgens de zanger / acteur ging 't de vorige keer vooral fout na de verhuis van Gent naar De Haan. "De vele brasserieën, vaak op stap met vrienden die hier wonen, het goede leven kortom. In geen tijd was er twintig kilo bij. Ik kon nog amper wandelen, en voelde me ook depressief door het overgewicht  Maar vandaag bruis ik van energie, als ik ga wandelen heb ik compassie met de mensen die mij moeten volgen", lacht Koen Crucke.

Andere bekende Vlamingen die snel veel gewicht verloren, zoals Garry Hagger of Bart De Wever, vertelden over nevenwerkingen zoals over- tollige huid of een grauwe gelaatskleur. "Gelukkig heb ik geen overtollige huid", zegt Crucke. "Die is mee geëvolueerd. Mijn huid is misschien wel wat doffer geworden. Maar het opvallendste is mijn hogere stem. Dat merk je gewoon tijdens het spreken al. En tijdens het zingen haal ik veel gemakkelijker de hoge noten". Ondanks het commerciële monstersucces van zijn boek "33 kilo later", wil Crucke deze keer geen nieuw boek. "Ik wil bekend staan als zanger en artiest, toen begonnen mensen mij als dieetgoeroe te zien. Daar laat ik me niet opnieuw aan vangen. Wie wil weten hoe ik het heb gedaan, moet mijn oude boek maar lezen. Ze zijn alle 170.000 uitverkocht, maar in de bibliotheek of in je vrien- denkring zal je het wel snel vinden. Ik heb dezelfde principes gevolgd". De nieuwe Koen is vanaf maandag te zien in De Keuken van Sofie. Hij waagt zich aan stoverij, frietjes en desserts, maar in kleine porties. Enkel voor alcohol past hij. "Ik blijf een bourgondiër en geniet van eten ‼ Alleen ben ik nu eerder een klein bourgondiërtje" ‼

bronnen: HoLeBi.info / Nieuwsblad.be / HLN.be / YouTube.com