maandag 4 april 2016

Scenarioschrijver van The Simpsons laat 'Waylon Smithers' Uit de Kast komen

Amerika  →  Als je wel eens The Simpsons hebt gezien, moet je Waylon Smithers Jr. kennen. Misschien heb je ook wel een klein beetje het vermoeden dat dit karakter homo is, door de hints die het programma wel eens dropt. Maar in de nieuwe aflevering komt Smithers na 27 jaar toch echt 'Uit de Kast'  Scenarioschrijver Rob LaZebnik vertelde in een interview met de "New York Post" dat de aflevering geïnspireerd is door zijn 21-jarige zoon Johnny LaZebnik, die zelf homo is. Met deze aflevering wil hij zijn zoon steunen. "Normaal laat ik mijn gevoelens niet zo snel zien", vertelt Rob LaZebnik.
                              
        
                         
"We wilden geen grote onthulling van 'Ik ben Homo', maar het gewoon omarmen", vertelt Rob. "Iedereen weet het en iedereen vindt het oké". Een beetje hetzelfde verhaal als de coming out van zijn zoon dus. "Ik zei gewoon dat ik een jongen leuk vond", vertelt Johnny LaZebnik. "Mijn ouders zeiden: "Ja, we weten het"  We zijn zo close als een hetero vader en gay zoon ook maar kunnen zijn". Rob vindt dat verhaallijnen over homo's en lesbiennes heel belangrijk zijn, zelfs bij cartoons. "Soms kan TV heel veel impact hebben op de manier waarop mensen denken".

Vervroegd verjaardagscadeau
Rob LaZebnik vertelt in het interview ook dat hij het script aan zijn zoon heeft laten lezen. Hij gaf zijn feedback en toestemming. En dat is niet de enige keer dat hij Johnny LaZebnik om hulp vroeg  "Hij stuurde eens een e-mail, met als onderwerp: "Hoe werkt Gindr" ?!  Ik heb het ge- screenshot en op Instagram gezet, omdat ik er zo hard om moest lachen". Alhoewel Johnny niet echt een Smithers is, betekent deze aflevering heel veel voor hem. "Ik ben meer een gay Lisa Simpson", zegt hij. Johnny LaZebnik wordt 22 jaar op 8 april, dus hij ziet de nieuwe aflevering als een vervroegd verjaardagscadeau  "Ik heb een viewing party gehouden. Niet alleen omdat mijn vader de aflevering heeft geschreven. Ook omdat de aflevering heel speciaal voor me is".

bronnen: Ondertussen.nl / Instagram.nl – Johnny LaZebnik


Een foto die is geplaatst door Johnny Lazebnik (@jlazebnik) op