zaterdag 27 augustus 2016

Albert Verlinde is na 'vijftien ongelofelijke jaren' vertrokken bij RTL Boulevard

Albert Verlinde – RTL 4 – Boulevard    "Albert Verlinde" zat vrijdag voor de laatste keer achter de desk bij RTL Boulevard   Hij nam op emotionele wijze afscheid van zijn collega's.

• Tijdens de speciale afscheidsuitzending wordt Albert Verlinde (55) verrast en toegesproken door collega's en bekenden van de presentator, waaronder minister-president 'Mark Rutte'   "RTL Boulevard zonder jou is als Laurel zonder Hardy en Bassie zonder Adriaan. Je hebt je iedere keer dat je er zat voor honderd procent gegeven. Namens heel Nederland zeg ik: bedankt voor de afgelopen vijftien jaar".

"Iedereen is met Albert Verlinde opgegroeid", vertelt 'Jan Smit' – die laat weten altijd een goede steun aan Albert Verlinde te hebben  "Het is een stukje TV dat doodgaat. RTL Boulevard zal nooit meer hetzelfde zijn".

Vakmanschap
"Het geheim van Boulevard, is het buurten", zegt Albert Verlinde. "Liefdes, relatiebreuken, het komt allemaal voorbij".  

"Ik ga je missen, oprecht uit mijn hart", zijn de afscheidswoorden van presentator Winston Gerschtanowitz   "Ik heb grote bewondering voor je", aldus misdaad-deskundige Peter R. de Vries - die ook regelmatig achter de desk plaatsneemt en ruim 200 keer met Albert Verlinde heeft samengewerkt. "Ik ben geïmponeerd door je vakmanschap. Jij zal Boulevard missen, maar Boulevard zal jou ook missen".

"We zijn drie jaar getrouwd geweest", zegt 'Beau van Erven Dorens', de eerste presentator van RTL Boulevard – die sinds dit jaar weer af en toe aan de desk staat. "We hebben veel meegemaakt. We hebben gehuild, gelachen, stennis getrapt. We hebben een fantastische chemie".
                              
                                          
Dankbaar
"Het waren vijftien ongelofelijke jaren", zegt 'Albert Verlinde' verder in zijn afscheidsspeech.  "Ik ben RTL, de producent en het team ontzettend dankbaar. Maar ook de kijker, die trouw inschakelde en met wie we elke dag samen aten. Ik ben blij dat ik afscheid mag nemen op deze manier. Boulevard gaat door. Ik ga kijken en gun iedereen het allerbeste".

In een interview met De Telegraaf zegt Verlinde vrijdag dat hij plan is voorlopig geen televisie meer te maken. Hij gaat zich vooral richten op zijn bedrijf Stage Entertainment.

Op Twitter zijn er tijdens de uitzending wel enige kritische commentaren over Verlinde geplaatst  Zo stelt acteur Thijs Römer Verlinde te gaan missen "als een hersentumor, namelijk helemaal niet".

Onderstaande Video:  Albert Verlinde bedankt de gasten die al die jaren keer op keer langs wilden komen, en de kijkers die altijd hebben ge- keken naar de show. "Nu is het tijd voor de nieuwe generatie", aldus Albert Verlinde.

Zie ook:

bronnen: NU.nl / Show.nl / RTL·Nieuws.nl – Boulevard / RTL·XL.nl