vrijdag 18 november 2016

Tilburg | Wethouder wil meer extravagante & blote Homo's op 'Roze Maandag'

Het mag gewaagder, het mag extravaganter en het moet minder braaf. De Tilburgse kermiswethouder (van CDA-huize) Erik de Ridder kwam donderdag met een opvallende oproep. Roze Maandag moet wat hem betreft weer een 'wild feest' worden. Sterker nog: Erik de Ridder nodigt iedereen uit om zich op Roze Maandag 2017 van zijn extravagante kant te laten zien.

Als volgend jaar de Tilburgse Kermis voor de 450e keer draait mag de wat ingedutte 'Roze Maandag' best weer eens ouderwets brutaal spran- kelen. Het is de mening van kermiswethouder Erik de Ridder   "Het is al eens gezegd: 'het wordt af en toe wat braafjes'. Wat mij betreft mogen straks alle remmen los en gaan we een fantastische Roze Maandag vieren".

Buitensporig
Wethouder 'Erik de Ridder' houdt van extravagant: "Dat vind ik een mooi woord en dat past bij Roze Maandag in Tilburg". De betekenis van het woord extravagant laat zich het best omschrijven als excentriek, vreemd en … buitensporig  "Extravagant is een beetje op het randje en dat is goed", beaamt De Ridder.
                                                     
                                                 
                                             
Alle remmen los 
 Niet meer om de hete brei heen draaiend krijgt de wethouder de vraag voorgeschoteld of blote billen, blote borsten en hier en daar een rond- zwaaiende piemel weer gezien mogen worden. De Ridder loopt een beetje rood aan en moet vervolgens hard lachen. "Laat ik het zo formuleren, dat ik mensen uitnodig om zich vooral van hun eigen extravagante kant te laten zien. Ik sluit niets uit en ik moedig niets aan".

Erik de Ridder is niet bang dat hij straks achteraf moet concluderen dat het te extreem was. "Dat zien we dan wel weer"

Zie ook:
bronnen: OmroepBrabant.nl / Facebook.com – Omroep Brabant / YouTube.com