donderdag 12 januari 2017

Amerika - Texas | Tiener maakt statement met T-shirt: "Hou gewoon je mond"

Amerika – Texas    De 17-jarige Aaron uit Houston - Texas - was het zat dat hij gepest werd omdat hij homo is. Hij besloot zijn bullies een lesje te leren met een tekst waarin hij afrekent met homohaat.

Aaron kwam het T-shirt tegen op Instagram, waar een winkel genaamd 'Green Box Shop' het te koop aanbood. Hij vertelt aan 'Buzzfeed': "Ik ben gepest omdat ik homo ben en heb al heel wat hindernissen moeten nemen in mijn leven  Toen ik dit shirt zag was ik geraakt door de bood- schap die erop staat".

Het is een simpele boodschap: "Waarom zou je racistisch, seksistisch, homo- of transfoob zijn als je ook gewoon je mond kunt houden" ?!

Aaron trok het shirt aan naar school en zijn viend 'Sydney' maakte er een foto van  Die plaatste Aaron weer op 'Twitter', waar hij al meer dan 85.000 keer is gedeeld. Aaron Tamez is overweldigd door de reacties en de aandacht die hij heeft gegenereerd voor het pesten van jongeren.

Zie ook:  Amerikaanse scholier gaat viral met anti-Homofoob statement op T-shirt

bronnen: Winq.nl / Twitter.com – BuzzFeed