dinsdag 14 februari 2017

Oostenrijk → Conchita Wurst | Tom Neuwirth gaat Conchita Wurst vermoorden

Tom Neuwirth (28) gaat Conchita Wurst 'vermoorden'. "Het typetje 'Conchita Wurst' is uitgespeeld" ‼, zegt Tom Neuwirth in Die Welt.

Tom Neuwirth won in 2014 als 'Conchita Wurst' het Eurovisie Songfestival met "Rise Like A Phoenix", een James Bond-achtige ballade. Het typetje Conchita Wurst – een vrouw met een baard – heeft echter zijn beste tijd gehad.

"Conchita Wurst heeft dankzij haar overwinning op het songfestival zo goed als al het mogelijke bereikt.  Ik heb het gevoel dat ik haar niet lan- ger meer nodig heb", zegt de zanger. "Ik zal haar moeten vermoorden".

Op Instagram stelt Tom Neuwirth / Conchita Wurst de fans gerust: "het is niet voor meteen" ‼
                                                                                
Man neemt bovenhand
De mannelijke aspecten van Tom en Conchita nemen de bovenhand, zegt Tom Neuwirth in Die Welt. "Ik stel mezelf de laatste tijd heel wat vragen. Waar wil ik naartoe ?!  Ik kan een beetje van alles, dat is mijn probleem. Tom is aan 't rebelleren. Ik heb zin om een nieuw personage te creëren".

Gay Prides
Na de overwinning op het Eurovisie Songfestival volgde weinig artistiek succes. Wel ging Conchita succesvol op tournee langs talloze Gay Prides. Als 'vrouw met baard' brak Tom / Conchita een lans voor een ruime genderexpressie en toonde dat er meer is dan '100% man' en '100% vrouw'


bronnen: ZiZo-Magazine.be / Welt.de / Songfestival.be / PinkNews.co.uk / Instagram.com – Conchita Wurst / YouTube.com