woensdag 12 april 2017

India - LHBT-flashmob | Massale LHBT-flashmob in India tegen stereotypering

India    In de Indiase hoofdstad 'New Delhi' vond een massale 'LHBT-flashmob' plaats. Het doel van de actie was om meer awareness te verspreiden over de LHBT-gemeenschap in India. De actie, 'Dance For Pride' genaamd, werd georganiseerd om de stereotyperingen van LHBT's een halt toe te roepen. Dating-app Scruff en non-profitorganisatie Those In Need zaten achter de organisatie van de actie.

Verschillende LHBT-vrijwilligers gingen de straat op om als groep te dansen op het nummer "Dhol"   Iedereen die zich bij de groep wilde voegen was welkom. Sommigen droegen borden bij zich met daarop teksten als "Ik ben Homo. Ik hou van sport", "Ik ben Lesbisch. Ik haat mannen niet" en "Ik ben Homo. En het is geen keuze".

bronen: OUT.tv / YouTube.com