woensdag 28 juni 2017

A'dam – Münire Manisa | PvdA-moslima beschimpt na aanvaarden COC-functie

PvdA-bestuurscommissielid Münire Manisa is de afgelopen dagen meerdere keren bedreigd en beschimpt omdat ze vorige week bestuurslid is geworden van het COC in Amsterdam. Ook enkele van haar familieleden hebben beledigingen ontvangen. Dat schrijft de van origine Turkse moslima op haar Facebookpagina. Manisa is actief als bestuurscommissielid in het Amsterdamse stadsdeel 'Nieuw West' en liet onlangs weten dat ze er trots op is zitting te hebben genomen in het bestuur van COC Amsterdam.

Direct daarna kreeg de politica diverse beschuldigingen via sociale media. Ze zou een "landverraadster" zijn en haar "dna besmet door ongelovigen". Via haar Facebookpagina laat ze weten de laffe beschuldigingen zat te zijn. "Nee, dit maakt mij geen slechte moslim. Ik ben geen moslim af. Ik houd nog steeds van mijn geloof en Schepper. Juist ook omdat mijn geloof liefde, solidariteit en gelijkwaardigheid centraal stelt. Dus ja, ik ben een trotse moslima", aldus Münire Manisa.

Ze besluit haar berichtje met: "Tot slot, de mensen die beweren dat ik het bestuur van COC Amsterdam in ben gegaan om extra stemmen te krijgen; even een eye-opener, ik ben het bestuur ingegaan ONDANKS dat ik weet dat het me stemmen zal kosten. Ik doe de dingen die ik doe, niet voor stemmen. Stem alsjeblieft niet op me als je niet bent voor gelijkwaardigheid voor IEDEREEN in Nederland. Stem niet op mij als je zelf wel een eerlijke behandeling wilt, maar het een ander niet gunt. Je mag me van alles beschuldigen en we kunnen altijd discussiëren, maar houd het netjes. Zo onder de gordel kan gewoon niet. Ik lever dagelijks een strijd omdat ik geloof in de kracht van liefde. Ik zit bij COC omdat ik geloof in liefde. Gun anderen wat je jezelf ook gunt: liefde. Want alleen liefde overwint alles".

Zie ook:
bronnen: GaySite.nl / Twitter.com Dagelijkse Standaard