zaterdag 10 juni 2017

België | Acteur Jeremy Luycx (18) komt met pakkende video tegen Homofobie

België  Video    De 18-jarige Jeremy Luycx uit Zemst in de provincie Vlaams-Brabant, maakte samen met regisseur Jorrit Ferket (21) uit Leuven een videoclip tegen homofobisch geweld. Het werd een zeer pakkende video met vrij schokkende beelden en harde muziek. De bedoeling is dat zoveel mogelijk mensen de video delen.


'Jeremy Luycx' werkte maandenlang aan de video. Zelf is 'Jeremy Luycx' ook homo en dat zorgde er al vaak voor dat hij gemene opmerkingen naar zijn hoofd geslingerd kreeg. De 18-jarige liet zoals vele anderen lange tijd begaan - slikken - zwijgen en verder gaan ...  Maar de drang om zijn stem te laten horen werd steeds groter  Wanneer 'Jeremy Luycx' op een bepaald moment in de krant opnieuw leest over een jongen die in elkaar werd geslagen omdat hij homo is, kon hij niet langer stilzitten en zwijgen. "Ik prijs mezelf gelukkig dat ik nog nooit in elkaar geslagen ben, maar vrienden van me maakte het wel al mee, hun verhalen zijn erg aangrijpend, en ik besef dat het ook mij, anno 2017, kan overkomen", zei de jongeman in de krant Het Nieuwsblad.

bronnen: HoLeBi.info / YouTube.com