dinsdag 31 oktober 2017

Louis | Ik heb gewerkt met spelers die met hun 'Homoseksualiteit' worstelden

Hij is al een tijdje met pensioen, maar voormalig voetbaltrainer 'Louis van Gaal' heeft in een interview met NRC uitgebreid gesproken over Homoseksualiteit binnen de voetbalwereld.

NRC vroeg Louis van Gaal hoe hij het zo lang heeft kunnen volhouden in de voetbalwereld - die niet bekend staat om de 'fijne omgangsnormen' ‼ "In veel opzichten is de voetbalwereld een afspiegeling van onze maatschappij" ‼, reageerde 'Louis van Gaal'.  "Om een voorbeeld te geven: In de normale wereld is 10 procent van de mensen homoseksueel, dus in de voetbalwereld ook".

Uit de Kast
Louis van Gaal vertelt dat hij heeft gewerkt met spelers die worstelden met hun seksuele geaardheid. "Maar ze zijn niet 'Uit de Kast' gekomen ‼ Althans, niet dat ik weet".  Hij heeft daar ook gesprekken over gevoerd.  Ik zei: "Je kunt Uit de Kast komen, maar dan kies je in de voetbalwereld de moeilijke weg".
                                       
                                                   

"Ik benadrukte in die gesprekken altijd dat alles wat we bespraken tussen ons was en dat ze zelf hun pad moesten kiezen" ‼  "Bij mij staat de mens centraal, dus ook diens geaardheid en keuze. Dat is de reden dat ik een paar keer ben meegevaren op een boot bij de Gay Pride".
                                     
Canal Parade
In 2013 deed de KNVB voor het eerst mee aan de Canal Parade van de Pride in Amsterdam   Louis van Gaal, destijds bondscoach, stond samen met oud-bondsvoorzitter Michael van Praag en een aantal voetballers op de boot. 

Zie ook:
bronnen: Winq.nl / Facebook.com – Winq.nl / YouTube.com