dinsdag 21 november 2017

TV-Tip – Vanavond – NPO 2 – 20.20 uur | 2Doc - IDFA primeur: "Piet is weg" ‼

TV-Tip  →  'Piet', de homoseksuele broer van Toos Beentjes, is al dertig jaar vermist. In 1987 arriveerde hij op Texel waarna hij nooit meer is gezien. In deze documentaire vertelt Toos Beentjes onder meer over het rammelende politieonderzoek.

Piet Beentjes nam in 1987 de laatste boot naar Texel. Hij kocht geen kaartje en gedroeg zich vreemd. De volgende dag troffen twee mannen hem aan in Den Burg, maar daarna heeft niemand de homoseksuele Piet Beentjes ooit meer gezien.  In 2Doc IDFA primeur: "Piet is weg" gaat regis- seur Jaap van Hoewijk in op de raadslachtige verdwijning van Piet.
                                                 

                                               
"Het is mijn broer" ‼
Zus 'Toos Beentjes' weet nog steeds niet wat er met haar broer is gebeurd. Zij vertelt in welke wereld ze dertig jaar geleden terechtkwam toen hij plotseling spoorloos was.  Zo ging de politie uit van zelfmoord en werd 't onderzoek stopgezet.  "Hij spoelt wel aan, zei de politie tegen me", vertelde Toos vorig jaar op NH Nieuws. "Dat vond ik heel kwalijk. Ik kwam woest en verdrietig thuis. Het is geen zeehond, het is mijn broer" ‼
                                       
        
                                                    
Zie ook:
bronnen: TV·Gids.nl / Facebook.com – Zeppers Film / YouTube.com / 2Doc.nl – Video ‼